Festivalseizoen 2017 van start

16

APRIL 2017

Betaaloplossingen

Festivals

Mobile first

Met de eerste feestjes alweer achter de rug is het festivalseizoen nu echt van start. Festivalgangers kopen nu hun tickets voor de leukste feestjes van dit jaar. In deze tijd waar maanden van planning en geregel samenkomen, helpen we eventorganisators graag met een paar handige tips voor de kaartverkoop

1. Veilig en stabiel

Als al je inspanningen worden beloond, zal het al snel stormlopen tijdens de kaartverkoop voor je festival of event. Het laatste wat je wil is dat klanten dan onnodig moeten wachten omdat de server overbelast raakt. kies er daarom voor om je kaartverkoop uit te besteden aan een partij met een hoge uptime, veilige en afgeschermde opslag van data en 24/7/365 support voor zowel eventorganisator als bezoeker.

2. Internationaal bereik

Veel Nederlandse festivals vallen goed in de smaak bij internationale bezoekers. Ook breiden veel organisatoren juist uit naar het buitenland. Dan wil je er natuurlijk voor zorgen dat alle bezoekers, ondanks de verschillende nationaliteiten en talen, gemakkelijk hun aankoop doen in je ticketshop. Kies daarom voor een ticketshop die meerdere talen ondersteunt. En vergeet vooral niet om rekening te houden met ondersteuning van de meest gebruikte internationale betaalmethoden.

Tekst gaat verder onder foto.

3. Mobiel gebruik

Ruim 60% van de bezoekers koopt zijn toegangskaartje via een mobiel apparaat. Zorg er daarom voor dat het aankoopproces volledig geoptimaliseerd is voor de mobiele telefoon. Bovendien verwachten bezoekers tegenwoordig hun festivalticket via de mobiele telefoon te kunnen laten scannen. Zorg er daarom voor dat bezoekers hun ticket veilig als PDF of m-ticket kunnen bewaren, bijvoorbeeld in de Apple wallet. Bovendien kun met behulp van de ticketflow scan app gemakkelijk scannen en verifieren voor een gestroomlijnde toegangscontrole.

Download de scan app voor Adroid en iOS.

4. Open en eerlijk

Je hebt alles in het werk gesteld om de kaartverkoop zo makkelijk mogelijk te maken voor iedereen. De kaartjes gaan dan ook als warme broodjes over de toonbank. Toch ontstaan tijdens de kaartverkoop de grootste ergernissen onder festivalgangers, namelijk over de extra servicekosten. Als eventorganisator kun je ervoor kiezen om de servicekosten direct door te berekenen aan de consument. Als consumenten dit bijkomende bedrag pas op het eind van het aankoopproces zien, zorgt dit voor een onnodige verrassing. Als je deze ergernissen wil voorkomen, zorg er dan voor dat deze bijkomende servicekosten tijdig worden gecommuniceerd. Maak servicekosten direct bekend bij de consument of neem ze op in het totaalbedrag van het e-ticket.

5. Data, data, data

Inmiddels weten we het allemaal wel, maar data is essentieel. Een duidelijk overzicht van je bezoekers en je kaartverkoop helpt je niet alleen om tijdens de kaartverkoop waar nodig bij te sturen, maar zeker ook om inzicht te krijgen in je publiek. Bovendien kun je deze data gebruiken om toekomstige events te optimaliseren. Zo kun je bijvoorbeeld de eerste bezoekers volgend jaar uitnodigen met een persoonlijke aanbieding. En misschien moet je de indeling van je evenementterrein aanpassen op basis van piekdruktes bij bepaalde stand die dit jaar zijn gemeten?

Vond je dit een interessant artikel? Vergeet het niet te delen.

meer artikelen