3x meer zichtbaarheid met relatie-evenementen
9
MEI 2018
Relatie-evenementen

Ticketshop

Scan APP

Organiseert jouw organisatie een relatie-evenement of netwerkbijeenkomst? Zakenrelaties ontvangen wekelijks uitnodigingen voor bijeenkomsten, netwerkborrels en kennissessies. Het aanbod is groot, waardoor jouw netwerk ruim de keuze heeft. Steek daarom boven het maaiveld uit. Een event met een sterk inhoudelijk programma is de moeite waard om op verschillende manieren bij relaties onder de aandacht te brengen. Wij hebben een aantal tips op een rijtje gezet.

Tip 1: Gepersonaliseerde uitnodigingen relatie-evenementen

Bouw een relatiebestand op om gesegmenteerd en gepersonaliseerd relaties uit te nodigen. Een persoonlijke uitnodiging voor een evenement dat aansluit bij de interesse van een relatie heeft twee belangrijke uitkomsten. Ten eerste zal een gepersonaliseerde uitnodiging eerder gelezen worden. Met name als het onderwerp overeen komt met de behoefte van de genodigde. Ook voor jou als organisator heeft gesegmenteerde invites versturen voordelen. Het is tijd- en kostenefficiënt. In plaats van met hagel schieten, benader je direct de juiste doelgroep. Ook de genodigde toont eerder interesse in een invite van een evenement binnen het belangstellingsveld.

Tip 2: Mobiele marketingkanalen relatie-evenementen

De tijd die gemiddeld aan een mobiel wordt besteed heeft andere devices ingehaald. Zo worden de meeste e-mails geopend op mobiele telefoons. Zorg daarom dat jouw bezoekers het evenement al met hun mobiel kunnen beleven. Combineer verschillende mobiele communicatiemiddelen om te interacteren met jouw bezoekers:

  • SMS-campagnes. Met SMS kan je jouw relaties direct en persoonlijk bereiken. Voeg eenvoudig een link toe naar de ticketshop of registratiepagina van het evenement.
  • E-mail campagnes. Een save-the-date notificatie kan verstuurd worden met een simpele e-mail campagne. Voeg een link toe naar de ticketshop of registratiepagina voor bijvoorbeeld pre-registratie of early-bird tickets.
  • Landing pages. Maak interactieve mobiele landingspagina’s om engagement te verhogen. Richt de pagina in met een routeplanner, sprekersvideo en m-ticket.
     

Tip 3: After relatie-event engagement

Communicatie na het evenement is net zo belangrijk als voorafgaand aan het event. Zorg voor blijvende zichtbaarheid door het inplannen van e-mail campagnes. Voor de relaties waarmee je telefonisch contact hebt kan een SMS campagne met een kort bedankje effectief zijn. Het is iets meer werk maar zeker de moeite waard: een event branded landingspagina waarop de highlights van het event worden gedeeld met jouw relaties, zoals korte video’s, foto’s en presentatieslides.

Om na het evenement follow-up te kunnen doen heb je informatie nodig. Hoe weet je wie aanwezig waren op het evenement? Door het werken met m-tickets en de mobiele scanners, krijg je automatisch inzicht in wie daadwerkelijk het evenement hebben bijgewoond. Bij de entree scan je de mobiele ticket van de relatie met de Scan APP. Vervolgens weergeeft het dashboard welke relaties aanwezig waren op het evenement. Deze gegevens lenen zich ook goed voor enquêtes en uitnodigingen voor toekomstige evenementen.

 

Voorop lopen in ticketing?
Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Ticketflow is onderdeel van CM Groep. CM levert technologie en applicaties waarmee bedrijven met consumenten en publiek kunnen communiceren en interacteren, en om met mobiele apparaten te kunnen betalen.

VOLG ONS
ADRES
Konijnenberg 30

4825 BD Breda

KVK 58422609